Sunday, August 15, 2010

Kenangan yang tak dapat dibeli..

Ya Allah,,saat ini hati ini benar-benar rindu pada kenangan yang lalu,,kenangan bersama sahabat-sahabat,rafiqah-rafiqah tercinta,almahbub fillah,,sungguh indah masa-masa yang aku lalui bersama kalian,walau hanya seketika tapi cukup memberi kesan di hati,sungguh banyak sekali yang aku belajar dari kalian dan aku berterima kasih untuk itu,,terima kasih Tuhan atas anugerah terindah ini,sahabat,,kalian adalah yang terbaik di mataku,,andai dapat ku undur kembali waktu untuk aku terus menghabisi masa bersama kalian namun itu semua tidak mungkin,,aku hanya dapat tersenyum dalam tangisan mengenangkan betapa aku merindui kalian,,
Semoga ukhuwah kita tidak hanya terhenti di sini,,aku berharap untaian kasih yang terjalin akan berterusan hingga ke syurga,teruskan perjuangan kalian walau dimana sahaja kalian berada pada saat dan tika ini,,insyaAllah sekeping hati insan bernama sahabat ini akan selalu mendoakan kesejahteraan kalian,,satu pintaku sahabat,jangan pernah kau lupakan aku,ingatilah aku selagi kau mampu,,terima kasih sahabat..

Ya Allah Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu,
bertemu untuk mematuhi perintahMu,bersatu memikul beban dakwahMu,hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu,maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya.Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini akan jalanNya(yang sebenar).Penuhkan hati ini dengan cahaya RabbaniMu yang tidak kunjung malap.Lapangkan hati-hati ini dengan limpahan iman/keyakinan dan keindahan tawakal kepadaMu.Hidup suburkan hati-hati ini dengan makrifat tentangMu..(Jika Engkau mentakdirkan mati) maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada' dalam perjuangan agamaMu.Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong..
Ya Allah perkenankanlah permintaan ini,,
Amin Ya Rabbal 'Alamin...

No comments: